Skip to content

Rakentaja, nyt on oikea aika terävöittää viestisi ja tuoda ne näkyväksi

Pian koittaa se aika, kun rakentaminen lähtee uudelleen vauhtiin. Tämän hetken haasteellinen tilanne markkinassa on täydellinen ajankohta terävöittää tekemistä ja pohtia uusia toimia muun muassa viestinnän ja markkinoinnin saralla. Tämä artikkeli on vain pintaraapaisu siitä, millainen potentiaali ja kilpailuetu digitaalisessa viestinnässä rakennustoimialalle piilee. Lue artikkeli, inspiroidu ja ota yhteyttä – sparrailemme ja kerromme mielellämme lisää siitä, millainen ratkaisu palvelisi parhaiten juuri sinun toimintaasi.

Opasteet ja kyltit rakennustyömailla ovat olleet jo vuosikymmenien ajan perinteisiä staattisia pintoja. Jämähtäminen perinteisiin menetelmiin rajoittaa mahdollisuuksia välittää tietoa tehokkaasti ja joustavasti. Entä jos ajattelisit asiaa uudelleen? Entä jos rakennus- tai siltatyömaan näyttötaulut

  • voisikin viestiä ohikulkeville ihmisille, tavarantoimittajille tai työntekijöille reaaliaikaisesti ja ajankohtaisesti, ehkä jopa monikielisesti
  • välittäisivät tietoa työmaan tulevista vaiheista tai päivän ohjelmasta
  • informoisivat työturvallisuudesta, sillankannen valuaikataulusta tai vapaista kiinteistöistä vaikkapa virtuaalikierroksen avulla
  • loisivat interaktiivista viestintää ohikulkevien matkustajien tai alueen asukkaiden kesken
  • tarjoaisivat työmaan hiljetessä tietoa lähialueen palveluista, alueen historiasta tai jopa paikallisista tapahtumista?

    Supervisual_rakennusala_artikkelikuva

    Oletko valmis uudistumaan ja tekemään digitaalisesta viestinnästä kilpailuetusi?

    Digitaalinen viestintä ei ainoastaan tarjoa lisäarvoa työntekijöille, vaan myös kohottaa työmaata ympäröivän yhteisön kiinnostusta. Ja kun kohde on valmistunut, voidaan näytöt siirtää uuteen kohteeseen ja kierrättää vastuullisesti niiden elinkaaren tultua päätökseen.

    Ja kuten alussa mainitsin, yllä mainitut asiat ovat vain pintaraapaisu siitä, mihin kaikkeen uuteen ja kiinnostavaan digitaalisilla työmaanäytöillä pystytään. Merkityksellisessä roolissa on myös erottautuminen ja kiinnostuksen herättäminen kilpailijoihin verrattuna. 
    Olemme Suomessa monessa asiassa edelläkävijöitä ja varsin teknologiaorientoituneita. Teknologia ja palvelumalli työmaanäyttöjen toteutuksiin on jo olemassa – tarvitaan enää pioneerit, jotka ottavat kilpailuedun itselleen. 

    Oletko sinä yksi heistä?

    Ota yhteyttä: 
    teemu.kontkanen@supervisual.fi
    +358 40 555 3635



Blogauthor

Teemu Kontkanen
Teemu on kasvavan ulkomainosyhtiö Mediateon yrittäjä ja tytäryhtiö Supervisualin kumppanuusjohtaja, joka uskoo vahvasti markkinoinnin ja viestinnän voimaan.  Mediateon ulkomainospinnat tavoittavat ihmiset ympäri Suomen suurimpien kaupunkien keskeisillä kauppapaikoilla ja vapaa-ajankeskuksissa.