Supervisualilla on vuosien varrella ollut ilo ja kunnia auttaa useita kaupan alan toimijoita tehostamaan viestintää ja myyntiä innovatiivisilla ja yksilöllisiin tarpeisiin räätälöidyillä diginäyttöratkaisuilla. Kuten meillä on tapana, halusimme palavasti oppia lisää meille tärkeästä kaupan alan kohderyhmästä, ja toteutimme yhdessä tutkimustalo Feelbackin kanssa kartoituksen kaupan alan ketjujen suhtautumisesta, kokemuksista ja suunnitelmista diginäyttöratkaisuihin liittyen. Tässäpä muutama herkkupala tuloksista.
1. Lähes kaikki vastaajat hyödyntävät digitaalisia näyttöjä myymälöissään sekä mediakokonaisuudessaan
83 % vastaajista kertoo hyödyntävänsä kaikissa tai osassa toimipaikoistaan digitaalisten näyttöjen voimaa. Jopa 94 % vastaajista käyttää digitaalisia mainospintoja toimipaikoissaan osana mediakokonaisuuttaan - vain sosiaalisen median kanavat sekä muut sähköiset kanavat kuten verkkosivut menevät tämän lukeman edelle.
2. Ulkonäyttöjen hyödyntäminen vielä vähäistä
Toimipaikojen ulkoseinillä, piha-alueilla tai pysäköintialueilla näyttöjä hyödyntää vain noin neljännes vastaajista, kun taas sisänäyttöjen kohdalla luku oli 93 %.
3. Sisänäyttöverkostoihin ollaan tyytyväisiä
46 % vastaajista oli erittäin tai melko tyytyväisiä verkostoonsa, eikä kukaan vastaajista kertonut olevansa melko tai erittäin tyytymätön verkostoonsa.
4. Digitaalisia näyttöverkostoja aiotaan laajentaa seuraavan kahden vuoden aikana
60 % vastaajista aikoo laajentaa digitaalista näyttöverkostoaan seuraavan kahden vuoden aikana.
5. Näytöistä saadut hyödyt erittäin selkeitä
Vastaajat kokivat, että näytöt tuovat sujuvuutta palveluviestintään, mahdollistavat taktisen ja brändillisen markkinointiviestinnän sekä tehostavat merkittävästi aineistonhallintaa. Lisäksi erinomaisena asiana pidettiin mahdollisuutta nopeaan reagointiin.
6. Reaaliaikaisesti päivittyvä dynaaminen sisältö kiinnostaa
Useat aineistonhallintajärjestelmät mahdollistavat verkkopohjaisen reaaliaikaisen datan välittämisen näyttöjen kautta. Tämä mahdollisuus koettiin erittäin kiinnostavana. Lisäksi näyttöjä halutaan käyttää erityisesti asiakkaiden palvelemiseen ja ohjaamiseen informatiivisella sisällöllä (2/3 osa vastaajista), kun taas näyttöjen käytön kiinnostus taktisen mainonnan välittäjänä oli vähäisempää (1/3 osa vastaajista).
Lukujen ja teknologian lisäksi digitaaliset näytöt ovat Supervisualin maailmassa paljon enemmän. Meitä kiehtovat eniten asiakkaamme viestinnälliset sekä liiketoiminnalliset tarpeet ja näyttöjen niihin tarjoamat uudet mahdollisuudet.
Jos haluat kuulla lisää kyselyn tuloksista ja siitä, kuinka diginäytöillä voitaisiin sinun bisnestäsi vauhdittaa, olethan matalalla kynnyksellä yhteydessä, niin keskustellaan lisää ja aletaan hommiin. Muutoksen kohti elävämpää todellisuutta ja vaikuttavampaa viestintää ei nimittäin tarvitse olla vaikeaa. Päinvastoin.
Otamme tehtäväksemme hävittää kaikki uuteen teknologiaan liittyvät pelot ja huolet – ja käännämme ne liiketoimintaasi edistäviksi mahdollisuuksiksi.